8 orsaker till varför man inte bör vara 3 döttrar



- Det blir en fruktansvärd trängsel på toaletten, inte minst när man har en lillasyster som står där och sminkar sig så att man knappt ens får hämta sin tandborste.

- Man får hela tiden höra massa problem, och då menar jag inte bara små fjantiga problem, vi problemar av oss om allt
för varandra.

- Det är alltid en av de tre som kommer i kläm, och för det mesta råkar det vara mellansystern, vilket betyder jag!

- Det blir ofta upptäckter av saker/ kläder som fattas och som man hade tänkt ha på sig den dagen, "allt ditt är mitt" är något som blir allt vanligare i familjen Andreasson.

- När man ska blåsa håret får man springa på hårblåsjakt för att till slut hitta den slängd i någon klädhög.

- Duschar man sist får man nästan räkna med att varmvattnet inte räcker så länge, därför är det bra om man bokar duschen först, så att man kan stå länge och njuta av varmvattnet!

- När man ska ringa är det mer än vanligt att man får stå i telefonkö för att sedan kunna ringa samtalet som man ville ringa för en timme sen.

- Olika musiksmaker är ett ganska stort problem, som ofta leder till katastrof.


När vi var mindre handlade problemen om betydligt andra saker. Då var det mest orättvisesaker. Jag kommer ihåg när Josefine och jag hade fått varsin dockvagn, hon en rosa och jag en lila. Några år senare var det malins tur att få en och vad fick hon för någon?! Jo, en svart med blommor på. Snacka om avundssjuka från Josefine och mig.

Andra problem när vi var små var skadegörelseproblem. Josefine hade toppat håret på en av sina dockor en gång och när malin fick syn på det ville hon göra likadant, men det var inte det stora problemet, det värsta var att hon klippte av ALLT och förklarade sig sen med: Det växer ju ut igen!

En annan förstörelsesak var när malin slet av benet på en av mina barbiedockor så att pappa fick limma fast det igen så att hon blev stelopererad, snacka om att jag blev ledsen! haha.


Men trots allt det där så undrar jag hur det skulle vara att inte ha några syskon över huvudtaget. Förmodligen lungt, skönt och förbannat tråkigt. För när allt kommer omkring så är nog Josefine och Malin bättre än bäst! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

naaw. :)

Postat av: Jolin

De stämmer nog. Fint ( :

2008-07-19 @ 17:59:09
Postat av: micaela

sött :) tack för igår!

2008-07-20 @ 17:46:18
URL: http://micaan.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha, kul inlägg... och kul nästa lördag hoppas vi också på :D

2008-07-20 @ 18:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback