2008-07-10


Två dagar tjatade på Josefine att hon skulle följa med mig till Maxi och köpa frukt.
Frukten som jag främst ville ha var avokado och kanske nektariner. Igår tog hon
sig tid och följde med mig och jag har varit riktigt avokadosugen (tro det eller ej)
en längre tid, så jag köpte mig två stycken (kan inte äta för många eftersom dom
är feta). När vi kom hem gick jag raka vägen till köket och tog fram en kniv och
började dela ena avokadon på mitten. Stenhård. Får upp den och inspekterar
den. Får loss en liten, liten bit från mitten, avokado som annars brukar vara
mjukt. Jag upptäcker det stora problemet. Den är omogen! Så något avokado-
ätande blev det alltså inte för min del igår jag får helt enkelt vänta tills
dom har mognat.

För övrigt är det fint väder och fin utsikt idag. Suveränt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback