Fredag/Lördag/Söndag/Måndag

Vet inte riktigt hur jag ska börja denna blogg så jag tror att det får bli dag för dag. Blir kanske bäst så?

Vi började i alla fall fredagen med en bilfärd på typ 4 timmar och när vi kom fram till Stockholm checkade vi in på hotellet i Barkaby, kollade läget på rummen och sen satte vi oss i bilen igen och drog iväg till Barkabys outletställe, hade hoppats på lite shopping där, men det blev inte så mkt. Hittade en skitsnygg WESC-tröja för 449:-, men kände att det inte var så behövligt, så när vi åkte därifrån hade jag bara med mig tre böcker och två par BjörnBorg-trosor och ett par skor. Det hade redan hunnit bli kväller, så vi åkte till IKEA och åt mat, och så köpte jag ett par nya tofflor, rosa den här gången och jag kan lova att det är värt priset för dom, 19:-, dom rekommenderas STARKT!! Efter mat och lite ont i fötterna (redan) åkte vi tillbaka till hotellet och Malin och jag hade mys på vårat rum med chips och idol. Jag somnade innan vi hade sett vem som åkte ut, så det vet jag inte, den som vet får gärna säga! :)

Lördagen började ju verkligen toppen! Vaknade, fixade oss, åt frukost och sen tog vi fart i regnet mot pendeltåget. Åkte in till Stockholm och planerna var att shoppa loss, men nja, så mycket till shopping blev det inte direkt. Inte för min del i alla fall. Hittade bara en t-shirt, en sjal, en ring och ett par gympadojjor, så jag råkade tyvärr bli av med min ilska på mamma, förlåt! Men jag fattar inte varför jag inte kunde hitta några byxor som passade och inga skor som var lagom pris. Ilskan försvann först efter bion, "Härmed förklarar jag er Chuck and Larry"


Och efter bion blev det mat på Mongolian, det hör till Stockholm att äta där. Sen blev det pendeln tillbaka till hotellet och på pendeltåget satt även HåkanBråkans pappa, och gissa vart han gick av? Haha, i Barkaby, han hade parkerat sin Volvo utanför vårat hotell :) 




Söndagen inleddes med ihoppackning och fix inför naturhistoriska och ännu en runda på stan. Tog pendeln till Stockholm central och sen tunnelbanan till naturhistoriska. Gick runt lite där och så var vi på Cosmonova och såg "Deep sea", inte så mycket action i den, så det var inte så roligt. Gick och kollade lite till, åt mat och sen tog vi tunnelbanan tillbaka till centralen. Gick en sväng på stan och jag fick ytterligare ett utbrott, och om jag ska vara ärlig så tyckte jag nästan lite synd om mamma som fick ta emot all skit, förlåt igen. Men sen bestämde jag mig, jag skulle hitta ett par byxor. Provade ett par ClaesGöran byxor, men dom hade ingen snygg slitning så det blev inte dom. Istället fick det bli ett par G-star byxor, Emma kommer mörda mig! Hoppas ni får ett bra liv i fortsättningen alla! Och när jag hade köpt dom blev jag på bättre humör och det firades med en fika. Sen tog vi pendeltåget till hotellet och satte oss in bilen och åkte hem. 

Och kortfattat så har helgen varit toppen :) 

Dagen har däremot inte varit så rolig. Glömde böckerna i hemma i fredags så jag har inte kunnat plugga ett skit på svenskaprovet, så jag får göra det imorrn istället, usch. Och så ska engelskauppsatsen in snart också och så ska har jag fysikprov på fredag, jag dööör, så det är kanske bara bra om Emma mördar mig. Slutade vid halv tolv idag, drog hem och åt spaghetti och köttfärsås och kollade på "Nina Frisk", skitkonstigt slut, så den får inget toppbetyg av mig.
 



Nu måste jag i alla fall börja plugga. Grattis till er som har orkat läsa denna blogg, den blev kanske lite för lång, men det var kul å skriva :) 

Herrå,  



Kommentarer
Postat av: Emma

Haha...klart ja inte mördar dig.
Men ja kommer att sno dom så för jag får en chans kan ja ju lova...

2007-10-01 @ 16:21:33
Postat av: Sofia

Snacka om att jag är avis, Håkans pappa?! :O han är ju skitsnygg ;D hahah.
"jag hittade typ inget" .. nej visst va ;) haha.
Puss på dig .

2007-10-01 @ 18:06:22
Postat av: Anonym

Haha, det kan jag tro. Och du får låna dom om du vill, du kan ju ha dom som baggaejeans (elr hur fan det stavas) HAHA :P
Jag förstår dig sofia, hade det varit du som sett honom hade du ju flirtat med honom med en gång :)
Hade faktiskt hoppats på fler tröjor, men okej, lite blev det iaf!
PussPuss,

2007-10-01 @ 20:59:50
Postat av: Saraaaa

Jag orkar alltid läsa dina bloggar. och gud vad jag borde sova nu.

Postat av: Anonym

Haha, det är lungt, saret ;)
Jag borde också sova snart, fast först handla, sen plugga, sen bonde söker fru, sen Grey´s Anatomy :P HAHA

2007-10-03 @ 18:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback