Tre dagar i en blogg

Kalmar, mat, tv, kubb, match, stan, baltitt..jaa, jag har hunnit med mycket på tre dagar och det är underbart!

Hittade lite grejs i Kalmar iaf, vilket gör mig glad för jag är helt pank på kläder. Leggings, en längre tröja, shorts, solbrillor, hårband och lite småsaker va allt jag pungade ut mina pengar på, men det va det värt!
Hittade faktiskt en till tröjklänningsgrejs idag, elr vad heter det, hjälp mig någon!

Vi hade iaf roligt i onsdags kväll/natt, elr jag hade det iaf, vet inte riktigt vad resten tyckte. Men för tillfället känner jag mig som en uppstoppad pingvin med extra mycket fett på magen, kanske beror det på att jag nästan har ätit upp ett helt paket med vindruvor, kanske beror det på allt jag har ätit under alla tre dagar. Mer träning är nog den enda förklaringen till hur jag ska kunna bli av med pingvinkänslan. Men usch vilken tanke, i helgen hinner jag nog ínte röra på mig allt för mycket, för det ska bli en kompishelg, en sån helg som jag älskar!

Och jag orkar inte riktigt vara med på friluftsdagen på tisdag, hör bara på namnet hur äckligt det låter, fri lufts dag, vadå, jag får väl för fasiken fri luft varje dag, jag cyklar till skolan och andas fräsch luft i minst 5 minuter på ditvägen och sen ska jag palla mig hem med cykeln därifrån oxå, och det blir totalt 10-15 minuter, jaa, och sen tränar jag ju lite fotboll oxå. Men dom kanske menar att vi ska få fri luft från uvö:s egna miljö och slippa sitta med jägermeistergänget i ett varmt illaluktande klassrum med pappersflygplan flygande från höger och vänster och slippa tanken på att det snart är sommar och underbart lov. Det är nog det dom menar när dom säger friluftsdag, men jag tycker att det räcker med att säga att vi ska ut och vandra, för då tänker jag på att vi ska vandra i bergen elr något och det skulle jag nog nästan hellre göra än att umgås med min töntäckelklass och 05:orna.

Matchen idag gick väl inte riktigt så som vi hade hoppats, men det va ingen sur förlust, så det känns gutt, precis lika gutt som tanken på att orka få in tandborsten i munnen och fräscha till andedräkten lite och sen lägga mig i min säng, som för tillfället är helt invaderad med massa kläder och annat grejsimojs, är.

Nu blir det nog iaf så som jag önskar, tandborstning (gutt med mintsmak i munnen, kissa (jag måste innan jag ska sova, annars kissar jag i sängen), dra ner persiennerna (annars blir det ljust på rummet imorgon bitti), bädda sängen(orka), lägga mig ner och sluta ögonen och tänka på bra saker med livet (min högsta önskan för tillfället).

Snart slocknar mina ögonlock av sig självt, så det är väl lika bra att dra mig härifrån, kom på att jag måste lämna vindruvorna som blev kvar oxå!

Det blev en lång och kanske tråkig blogg, men jag är trött och då får jag mina små ryck, sorry!

Sov gott

Puss, Mattis

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker det var en rolig blogg :)
Och du ,
"Hittade faktiskt en till tröjklänningsgrejs idag, elr vad heter det, hjälp mig någon!"
Tunika kanske ? ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback