Vinterland

DecemberDecemberDecember! Om jag inte har fel, så är december en vintermånad och om jag har fattat det rätt så innebär vinter snö, och snö innebär att man måste ha mössa och vantar på sig och varma stövlar! Men hej jag heter Matilda och jag bor i ett vinterland utan snö och utan kyla, i ett vinterland där tiden rinner iväg som om den skulle vara med någon tävling, vem kommer i mål först !?!
Jag har inte ens köpt några varma stövlar! Behövs det nu? Näe, för det är fortfarande inte kallt !
Jag har inte köpt några julklappar heller, känns på något sätt meningslöst, man öppnar dom inslagna klapparna, tittar på dom, tar en godisbit, tittar på klapparna igen och sen använder man dom användbara sakerna och resten ställer man på en hylla elr något. Sedan är julen förbi, klapparna är glömda och kvar finns bara spåren efter granen kvar, kanske en godisbit under soffan som någon har tappat också.
Men tänk  vad härligt det skulle vara med ett vinterland, där det är massa snö och bilarna knappt går att starta för kylan. Tänk ett vinterland där man knappt kommer ut genom ytterdörren för att det är så mycket snö. Kommer jag någonsin uppleva ett sånt vinterland?!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är Klok som en bok !

2006-12-06 @ 17:43:12
Postat av: Sofia

Dom sa på vädret att det nog inte skulle vara snö på julen i framtiden :(

Postat av: Hampus

eller en tok :o

2006-12-12 @ 00:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback